Ana içeriğe atla

Bir Fanus Birkaç Lira ve Bir Menekşe


     Merhaba bugün sizlere çok sevdiğim bir hobimden bahsetmek istiyorum işin güzel yanı bu hobiyi çok para harcayarakta hiç para harcamadan da yapabilirsiniz. Teraryum yazarak genel örneklerini google üzerinde bulabilirsiniz. 

     Hemen kendi kullandığım malzemeleri ekleyerek başlayalım.

                                               

 Bize fanus ve fanusa benzer kaplar lazım fakat evde duran boş pet şişeleri kullanarak da bu işlemi yapabilirsiniz hemen örnek vereyim


     Bu benim şuan bitirmediğim başka bir proje. Ana fikri anladığını umuyorum ve devam ediyorum. 
İkinci gerekli olan malzeme ise taş. Bildiğiniz sokaktan kumsaldan herhangi bir yerden bulabileceğin taş. Gördüğünüz gibi bende bulunmuşu var. Bu taşları fanusun en alt kısmına koyuyoruz çünkü suyun geri dönüşümüne ve temizliğine pozitif etkileri oluyor diye biliyorum yanlş biliyor da olabilirim. Taşların ortalama büyüklüğü bu şekilde olabilir daha büyük de olabilir.

      Sırada gerekli olan önemli iki şey ise çay, toprak ve yosun. Aynen bildiğimiz içtikten sonra kalan çay. Bu arada taşları mutlaka yıkayın çünkü doğadan aldığınızda istenmeyen organizmalara veya kimyasallara bulaşmış olma ihtimali var buda sizin içine koyduğunuz bitkilere zarar verebilir lets go.





    Şimdi burda birşey dikkatinizi çekmiştir eminim oda bunlar paketli. Evet ama aynı malzemeleri doğadan bulup ta yapabilirsiniz daha da güzel olur. Bu hediye tarzı birşey olduğu için ben paketli aldım ama tavsiyem doğadan bulun ki bulunmuşu var.


    Diğer önemli nokta küçük taşlar bunlar büyük taşların arasına girerek suyun temizlenmesine yardımcı oluyor.



     İsteğe bağlı dekorasyon malzemeleri. Bana kalsa bunları hiç eklemeyin doğallığı bozduğu için ama dediğim gibi hediye sayılabilcek bir proje hobi olduğu için bunları da ekledim.



     Sıradaki adım önceden sahip olduğunuz bir çiçeği saksısından çıkarın ve taşların üzerine koyun tabi buda isteğe bağlı. İsterseniz çiçek eklemeyebilirsiniz ki ben olsam eklemezdim çünkü yosunlara karşı özel bir ilgim var. Ben ful yemyeşil yosun bombardımanı yapmayı daha çok seviyorum. Tercih sizin.




     Diğer önemli kısım toprak ve çayı karıştırıp fanusa koymak tabiki ayrı koyup içinde de karışım hazırlayabilirsiniz. Ama dikkat etmeniz gerek kısım toprağı çok fazla bastırmayın neden çünkü toprak hava almaz ve sebebi neydiki diye gezer ortada. Ayrıca yosunların parçaları varsa bu kısımda toprağa ekleyin çünkü yosun yapı olarak çok fazla nem tutan bir bitki.




     Son olarak yosunları toprağın üzerine ekliyoruz. Ama yosunları da bastırmıyoruz toprağa. Zaten yosun toprağı tutmaz bu şekilde zaman ilerledikçe sizin su eklemeniz sayesinde yeni oluşan yosuncuklarla beraber toprağa bağlanır merak etmeyin ha hi.



     VEEEEE Dekorları ekleyip işin sonuna geliyoruz. Dediğim gibi bence bu dekorları kullanmak yerine denizden aldığınız (denize kenarında olmanın faydaları) deniz kabuklarını kullanabilirsiniz ama ben onları sevmiyorum temizliği çok zor içinde çok fazla zararlı bakteri barındırıyorlar. Veya etraftan toplayabileceğin ilginç taş ağaç kabuğu ot gibi çeşitlilik yaparak zenginleştirerek daha doğal ve dolu bir teraryum hazırlayabilirsin ben dediğim gibi(belki 100 kere) doğallıktan yanayım.

     Beğendiyseniz beğenip abo.. şaka tabiki. Ama yorum yapabilirsiniz ve yakın zamanda aktif hale getireceğim iletişim bölümünden bana e posta atarak fikirlerinizi eleştirilerinizi iletebilirsiniz hepsine açığım. Okuduğunuz için çok teşekkür ederim.

     Bir klasik haline getirdiğimiz sonsuza kadar müzik olma bölümü.

 (Reklama tıklayıp destek olabilirsin)

Bir gün senin görmen umudu ile..

 Reklamlı yoldan giderek müziğe ulaşın

Reklamsız Yoldan giderek müziğe ulaşın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eski Olması Bir Filmi İzlenmez Kılar mı?

    Geçenlerde bir arkadaşıma bir film önerdim. Muhtemelen izlemişsinizdir. Filmin adı Forrest Gump. Ben normalde bu filmi 1998 yapımı sanıyordum. Meğersem film 1994 yapımıymış. Her neyse arada sadece 4 yılcık var ne olacak diyebilirsiniz ve haklısınız size katılıyorum. Sonuçta ikiside eski filmler.    Peki önerimin sonrasında ne oldu? Filmin yapım yılını gördü ve 1994 mü sg dedi bana. Ben de sen filmden ne anlarsın kültürsüz yaratık gibi bir söz söyledim ona. Elbette arkadaşımın böyle bir tepki vermesini anlıyorum aşırı derecede haksız sayılmaz. Çünkü bir noktada ben de eski filmlere böyle ön yargılıydım, sonra bir noktada kırdım bu ön yargıyı.     Starwars sever misiniz? Hiç duydunuz veya izlediniz mi? Starwars güzeldir. Tavsiye ederim. Yüzüklerin efendisi gibi iyi ve kötünün mücadelesini işleyen etkili bir şekilde izleyen nadir filmlerdendir diyebilirim. Ben de çoğu insan gibi eski filmlere karşı ön yargılıyken (elbette 99 yapımı- 98 yapımı filmleri izlemişliğim vardı) bir gün evde

Patates Kızartmaları ve Mutluluk

   Merhaba. Size kısa bir yazıda son zamanlarda yaşadığım ve beni mutlu eden bazı şeyleri anlatmak istiyorum. Bu yazı uzaktan bakınca size belki biraz şükürcü gelebilir ama kesinlikle öyle değil. Sadece birkaç yaşanan durum ve bu durumlar karşısında hissettiklerimi paylaşmak istiyorum.     Hani söylenegelen bir şey, bir soru var ya; mutluluk nedir? Ne olsa sizi mutlu ederdi? Hiç düşünüyor musunuz bunu? Bilmiyorum. Ben de çok fazla düşünmüyorum aslında. Yalnızca mutlu olduğumda hatırlıyorum bunu. Peki nasıl mutlu olduğumu öğrenmek ister misiniz?    Belki size anlamsız gelecek bunlar. Ama lütfen sadece bir an olsun beni anlamaya çalışın. Ben patates kızartmasını çok severim biliyor musunuz. Ama öyle gelişi güzel kızartmalardan bahsetmiyorum. Böyle şekli güzel olan, güzel kızarmış ve en önemlisi de sıcak olmalı. Sıcak olmayınca sevmiyorum. Belki siz de böylesinizdir. Peki toplu bir yaşam alanında yaşıyorsanız neler olur? Yemekler pek güzel olmaz genelde. Patatesler soğuktur, birbirine yap

Unutmak İstiyorum

    Keşke bir tuş olsa. Rengi önemli değil; size hangisi hoş geliyorsa o olabilir. Kırmızı mesela. Genelde filmlerde tuşlar kırmızı renkli oluyor. Gerçi gerçekte de kırmızı renkli oluyorlar. Neyse işte. Bir tuş olsun demiştik ama bu tuş gerçekte değil zihnimizde olsun? Evet evet zihnimizde. Böyle gidip elinizle ulaşabileceğiniz bir noktada değil. Bu bir şans olsa, o tuşa uzanıp bastığınızda bazı durumlar gerçek olsa yapar mıydınız?     Tabi olabilecek durumlar tamamen gerçekçi, mesela o tuşa bastığınızda geçmişe gidemiyorsunuz, yalnızca ileriye dönük olaylar olabiliyor. Mesela hafızanızdan bazı olayları silme şansı veriliyor size. Kötü, veya gereksiz, ya lanet olsun keşke yaşanmasaydı dediğimiz türden olaylar, unutmak istiyorum dediğimiz olaylar? Ne dersiniz? Keşke olsa ama olmayacak.   Yaşım ilerledikçe keşke unutsam dediğim olayların sayısı artıyor. Sizin de artacak. illa kötü yönde değil. İyi yönde de. Keşke okuduğum veya izlediğim bir filmi unutsam da tekrar izlesem ve aynı duygula